Acest test vizeaza investigarea personalitatii prin intermediul semnificatiilor psihodinamice ce provin din interpretarea unor stimuli perceptivi standardizati.
Aplicarea:

Testul face referire la 10 aspecte ale structurii de personalitate ce au fost stabilite de autor ca fiind relevante pentru aceste varste. O parte dintre acestea sunt:
- Principalele nevoi si pulsiuni;
- Conceptia despre mediul (lumea) din jur;
- Relatii obiectale interpersonale;
- Conflicte semnificative;
- Natura anxietatilor;
- Principalele defense împotriva conflictelor si temerilor;
- Adecvarea supraeului;
- Integrarea eului.
Tac-ul nu face aspecte doar la structura personalitatii, el permitand si o evaluare a 12 mecanisme adaptative utilizate, cum ar fi:
- Formatiunea reactionala;
- Anularea si ambivalenta;
- Izolarea;
- Refularea si denegarea;
- Prefacatoria;
- Simbolizarea;
- Introiectia si proiectia;
Alte functii ce sunt apreciate sunt functiile eu-lui, ce sunt in numar de 14, acestea manifestandu-se pe durata evaluarii:
- Testarea realitatii;
- Judecata;
- Simtul realitatii;
- Organizarea si controlul pulsiunilor, afectelor si tendintelor;
- Relatii obiectale;
- Procesele gândirii;
- Regresia adaptativa în serviciul eu-lui;
- Functionarea defensiva;
- Bariera pentru stimuli;
- Functionarea autonoma;
- Functionarea sintetic-integrativa;
- Stapânire – competenta;
- Supraeu;
- Pulsiuni.
Testul poate fi utilizat intr-o gama foarte variata de domenii, printre care:
A:Domeniul educational, pentru investigarea unor aspecte precum:
- maturizarea generala si afectiva;
- gradul de sociabilitate (estimare empirica non-cantitativa);
- gradul de integrare a relatiilor cu ceilalti si natura acestor relatii;
- bogatia si complexitatea afectiva;
- capacitatile adaptative;
- tipurile de identificare ale subiectului;
- aspiratiile subiectului, dorintele si nevoile sale;
- modalitatile de identificare ale subiectului;
- problemele de adaptare (agresivitate, enurezis, mitomanie, tendinte depresive sau maniacale);
- decalajul între nivelul de dezvoltare mintala si rezultatele scolare;
- existenta unor traumatisme afective (recente sau trecute).
B:Domeniul clinic si al sanatatii, pentru depistarea si cercetarea mai amanuntita în ce priveste:
- organizarea/dezorganizarea personalitatii;
- conflictele aferente problematicii oedipiene (rivalitate, dependenta, fixatii, ambivalenta);
- maturizarea/imaturitatea afectiva si atitudinala;
- raportul dintre instantele personalitatii (Sine-Eu si Supraeu) si mecanismele de aparare utilizate în cazul unui dezechilibru existent între acestea;
- eventuale puncte de fixatie ale subiectului;
- trasaturile nevrotice: anxietate, depresie, nervozitate, agresivitate, imaturitate, aspecte regresive, problematici sexuale, tendinte obsesionale, ambivalenta;
- tendintele psihotice si indicii de toxicomanie;
- tulburarile de personalitate;
- elementele de psihosomatica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu