marți, 24 noiembrie 2009

De ce ,,la consiliere"?

In nenumarate randuri, in intalnirile cu parintii, incerc sa-i conving pe acestia de beneficiile consilierii educationale.
In primul rand, prezint consilierea ca pe o imbinare de metode si tehnici din pedagogie, din psihologie si din psihoterapie, accentuand latura educationala, invatarea de comportamente pozitive, de stiluri eficiente de comunicare, de deprinderi ajutatoare etc.

Cu toate acestea de curand, dupa o ampla prezentare a serviciilor specialistului din cabinetul de asistenta psihopedagogica, un parinte, m-a intrebat: ,,Bine, bine, dar de ce consiliere educationala?".
Consilierea educationala intruneste mai multe tipuri si forme.
Ea este definita ca fiind ,,un proces de orientare si invatare" (Gustad) care se adreseaza problemelor de adaptare - integrare ale celui consiliat, si are un caracter predominant psihopedagogic.
Ea vizeaza cresterea potentialului de sanatate si responsabilitate al clientului, previne formarea unor repere gresite inoculand valori si principii la care individul se poate raporta ulterior cu usurinta.
Consilierul porneste in demersurile sale de la nivelul maxim al optimismului pedagogic ajungand in relatia directa cu consiliatul la nivelul optim al acestui principiu.


Relatia de consiliere se cladeste pe principii precum:
  • increderea reciproca;
  • orientarea;
  • integrarea;
  • managementul sau arta de a conduce corect si coerent un astfel de demers;
  • constientizarea problemei;
  • empatia;
  • autenticitatea;
  • sustinerea afectiva;
  • descarcarea;
  • orientare-invatare- dirijare 
Va urma...:)

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog