duminică, 24 februarie 2013

Ghid de bune practici - Dezvoltarea competentelor socio-emotionale la elevii de clasele primare


      Cerecetările din domeniul psihologiei dezvoltarii au demonstrat că un nivel ridicat de abilitaţi intelectuale (IQ) poate contribui semnificativ la obţinerea reuşitei şcolare, dar nu este suficient pentru o bună adaptare la grupurile sociale şi nici nu asigură succesul în viată.
În ultimii ani s-au căutat răspunsuri la întrebări fireşti precum:
,, Ce factori sunt în joc, de exemplu, atunci când o persoana cu IQ mare se zbate din greu, în vreme ce o alta, cu un IQ modest, se descurcă surprinzator de bine, se adapteaza usor, participând activ la viaţa socială şi obţinând reuşite notabile, toate acestea conducând catre o stare emoţională bună şi o viaţă de succes?”
       Studiile iniţiate de specialişti în domeniul psihologiei dezvoltării confirmă ipoteza potrivit căreia emoţiile sunt o sursă de informaţii esenţiale pentru supravieţuire.
      Şcoala, prin specialistii ei, poate reprezenta o sursă de educaţie emoţională care să contribuie atât la crearea unui mediu adecvat pentru dezvoltarea personală a copiilor cât şi pentru ameliorarea relaţiilor din familiile acestora.
      Activitaţile din Ghidul ,, Dezvoltarea competenţelor socio-emoţională la elevii din clasele primare” vin în întampinarea nevoilor educaţionale ale copiilor, părinţilor şi cadrelor didactice.
      Contribuia mea ca profesor psiholog este strans legata de principiul armonizarii comunicarii si relationarii de timpuriu -etapa prescolara - cu scopul ameliorarii performantelor personale si al adaptarii copilului cu succes in orice grup social.
Iata ce mi-am propus prin aplicarea Programului ,,Stiu! Vreau sa stiu! Am invatat....despre mine!" cuprins in Gid.

OBIECTIV PRIORITAR
• Exersarea competenţelor socio-emoţionale in cadrul grupurilor sociale.
SCOPURI:
• Identificarea, exprimarea şi gestionarea adecvată a emoţiilor
• Asocierea trăirilor emoţionale unor contexte, situaţii din viaţă reală;
• Interiorizarea conceptului de reactivitate emoţională, reacţie emoţională personală distinctă;
• Etichetarea corectă a emoţiilor de baza;
• Diferenţierea reacţiilor emoţionale: adecvate-inadecvate;
• Diversificarea repertoriului de strategii de reglare emoţională;
• Exersarea unor manifestari care presupun empatie si inţelegere faţă de ceilalţi;
• Deprinderea unui stil asertiv de comunicare.
• Ameliorarea relaţiei parinte copil.
Locaţie: Şcoala, sală de clasă
Participanţi: Cadre didactice
Beneficiari: Părinţi, copii


Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog