Reusita scolara a copilului, capacitatea acestuia de afirmare de sine, adaptarea usoara la mediul scolar, initierea si pastrarea relatiilor de prietenie , reprezinta aspecte care depind intr-o mare masura de nivelul stimei de sine si de increderea copilului in fortele proprii.
La cabinetul de consiliere se prezinta frecvant parinti ingrijorati de perspectiva scolara si profesionala a copilului. Incapacitatea elevului de a lua o decizie in ceea ce priveste parcursul sau scolar si vocational reprezinta teme centrale de preocupare in asistenta psihopedagogica.
Parintele este sfatuit sa ramana partenerul psihologului scolar in demersul acestuia de a-i facilita copilului o serie de decizii. In cadrul sedintelor de consiliere scolara si profesionala precum si in timpul sedintelor cu parintii pe aceasta tema, aud frecvent despre implicarea parintelui in decizia copilului si, mai mult decat atat se intampla chiar, ca animat de bune intentii, parintele sa decida pentru copilul sau.
Ce conteaza cu adevarat atunci cand se impune luarea unei decizii privind cariera?
1. Procesul de autocunoastere (calitati, aptitudini, tipuri de inteligenta, valori si interese).
2. Intarirea stimei de sine si formarea unor deprinderi de afirmare de sine.
3. Faciliatarea cunoasterii diverselor ocupatii.
4. Testarea psihologica.
5 Incurajare din partea persoanelor pentru copil si impartasirea experientei personale.
Aceste etape enumerate mai sus, nu presupun o implicare partiala a parintelui ci doar o limitare a influentei acestuia in cea ce priveste alegerile copilului privind cariera. Cu toate acestea, parintele se va ,,ingriji" in continuare de parcursul scolar bun al copilui, ramanand un observator atent al comportamentului acestuia, un factor influent in pastrarea increderii elevului in fortele proprii, incurajandu-l si motivandu-l permanent.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu