Argument pentru joc și
dezvoltare
Dezvoltarea
personală este un drum. Poate unul dintre cele mai frumoase drumuri pe care
omul alege să îl străbată pentru devenirea sa. Experiența călătoriei pe acest
drum este unică, pornind din interior, prin căutări de sine, de resurse pentru
echilibru, către lumea din jur, pentru un loc cu o semnificație reală - acel
loc care va aduce călătorului o stare autentică de bine și sentimentul
împlinirii sufletești.
Autor
Psihoterapeut
Andreea Ciocâlteu
Cursul
de dezvoltare personală îsi propune să dezvolte la copii, incepand cu varsta de
2 ani si 6 luni, acele abilități socio-emoționale cu beneficii pe termen lung;
să creeze resurse necesare echilibrului emoțional (recunoasterea starilor
afective, formarea vocabularului emoțional, autogestionare ), baza unei
afirmări sănătoase și a unor relații armonioase.
Obiective propuse:
ü Optimizarea
comunicării verbale și nonverbale
ü Asumarea
unor conduite tolerante
ü Crearea
disponibilității către cooperare
ü Exprimarea
emoțională deschisă și autentică
ü Educarea
autocontrolului
ü Dezvoltarea
abilităților de interacțiune socială
ü Dezvoltarea
creativității și imaginației
ü Cooperarea
și lucrul în echipe
ü Exersarea
comportamentului de luare a decizilor
ü Asumarea
consecințelor
·
Jocuri de autocunoaștere și socializare
·
Jocuri senzoriale
·
Basme terapeutice și povești
psihoeducative
·
Jocuri de rol
·
Desen și modelaj (Art-Terapie)
Materiale de lucru
-
Postere
colorate
-
Jocuri
si jucarii psihoeducative
-
Jetoane,
carti, fise psihoeducative
Teme de lucru (exemple):
§ Posterul
buclucaș (teme libera de joc si invatare psihoeducationala)
§ Jobenul
magic (poveste psihoeducativa)
§ Cutia
cu amintiri
§ Ascult
cu toate simțurile
§ Curcubeul
emoțiilor
§ Săculețul
faptelor bune (poveste psihoeducativa)
§ Pinochio
are motorașe (jocuri de miscare, joc social, poveste)
§ Rime
despre mine
§ Eu
sunt! Eu știu1 Eu pot!
§ Te
rog! Iartă-mă! Mulțumesc!
§ Suntem
amici fără frici!
Copiii
au nevoie să se simtă confortabil, atât din punct de vedere emoţional cât şi
fizic, pentru a putea învaţă eficient.
Pe
măsură ce copiii îşi îmbunătăţesc încrederea şi conştiinţa de sine, ei îşi
extind orizonturile şi încep să observe că acţiunile lor provoacă consecinţe în
lumea exterioară. Această abilitate de a relaţiona activ cu mediul înconjurător
este unul dintre cele mai importante aspecte ale învăţării.
”Visele
nu se risipesc. Dar nici nu zboară, dacă nu le dai aripi.”
Pablo Neruda
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu