Lectura psihoeducativa este un instrument al comunicarii educationale. Acesta lectura contine un mesaj pozitiv, se adreseaza atat gandirii cat si imaginatiei, are prospetime si metafora, prezinta modele comportamentale, creeaza o usoara stare de identificare si ii stimuleaza pe copii sa gaseasca solutii in acelasi timp cu personajele care se afla in dificultate.
Acest tip de lectura nu se indeparteaza de conceptul clasic centrat pe stimularea gandirii autonome, refelexive si critice. Argumentul pentru utilizarea povestilor psihoeducative, consta in relatia speciala pe care copilul o stabileste cu personajele acestora. Aceasta relatie, precum si modelul accesibil care sta la baza ei, ofera oportunitatea construirii individual sau in echipa a unor strategii pozitive de relationare si de rezolvare de probleme.
Specialistii in psihologia dezvoltarii au transmis parintilor si educatorilor un mesaj clar despre valoarea inteligentei emotionale si despre necesitatea dezvoltarii acesteia concomitant cu abilitatile intelectuale, in perspectiva pregatirii pentru viata a copiilor.
Formarea capacitatii de a ne ghida corect gandurile si comportamentele, sta la baza atingerii nivelului optim de eficienta in viata personala si sociala.
Lectura psihoeducativa imbunatateste calitatea timpului petrecut alaturi de copil in familie, adauga valoare activitatilor din gradinita, din scoala si din cabinetul consilierului scolar. Activitatile in cadrul carora sunt integrate aceste lecturi, raspund nevoilor de dezvoltare personala atat ale copiilor cat si ale parintilor si educatorilor si ii ajuta pe acestia din urma sa inteleaga importanta abilitarii socio-emotionale a copilului in perspectiva unei vieti emotionale sanatoase
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu